Få del i »Haabet«s medvind, bliv anpartshaver, sponsor eller medlem.

dorthe-erik
»Havgassen« havde mavesmerter, da den gamle dame onsdag skulle afgå kl. 13 med kurs mod Bjørnø og Faaborg. En ventil havde stået åben i tre uger, så der var luft i systemet og peristaltikken gurglede. Som det fremgår af billedet, har revisor Erik Kjær Sørensen greb i foret 😉

Det er længe siden, kasserer Erik Kjær Sørensen måtte gribe til egne midler for at få daværende »Havgassen« hjem til Faaborg. Siden sidste sommer har bestyrelsen haft travlt, og der er kommet rigtig mange kroner i kassen til istandsættelse.  Ud over muligheden for individuelle aftaler om sponsorater og køb af anpartsbeviser kan du også blive medlem af støtteforeningen. Hvis du indbetaler 100 kr. til  0828 0010149991, er du medlem når du har fået kvittering for din indbetaling. Idérigdommen for at støtte »Havgassen«s genfødsel som »Haabet« af Faaborg, har været meget stor, ikke mindst siden den 118-årige vendte hjem til fødebyen. Grethe Hansen besluttede fluks at købe anparter for 2.000 kr. og er dermed medejer af bedstefars skib. Her venter Grethe på Bjørnø for at få den historiske hjemtur til Faaborg med i livets bagage.
Tag en rundtur på hjemmesiden og se, hvor meget der sker – og er sket – siden »Haabet« vendte tilbage til Faaborg. Også øst for Valby Bakke – i Nordisk Film – har man kastet sin kærlighed på hele Faaborgs smukke dame. Det indebærer en masse gode tilbud, som er på vej.
Har du gode idéer, der kan sikre fremtiden og skabe gode vibrationer omkring skib, havn og by, er vi meget lydhøre. Du finder bestyrelsens navne og mailadresser her.