Veteraner blandt bedagede biler og den smukke galease

Med udsigt til en hel masse spændende veteranbiler i alle størrelser på havnekajen og en stor tilskuertilstrømning til disse og den medfølgende musiske underholdning der passede til aldersgrupperne på kajen, var der også en del feriegæster med børn og børnebørn til stede. Line fra Røgeriets cafe havde lavet et flot arrangement og bl.a gratis is til en masse børn hvilket nok forklarede en del om tilgangen af unge tilskuere.

Sponsorgruppen med Erik og Peter (landkrabberne) havde delt vagtplanen imellem sig, og der var en del medlemmer som Flemming (fandt flaget frem), Kurt, vor hussnedker, samt flere ikke nævnt eller glemt var forbi eller ombord.
En del turister med børn kom ombord når vi fortalte  at Haabet faktisk var Valborg i Far til Fire til Søs filmen. Det var ligesom kodeordet for interessen og samtalerne og jeg tror vi skal få de billeder fra filmen vi har, lavet i en størrelse for at tiltrække folks opmærksomhed på dette, samtidigt med historien om værftet fra 1898. Det imponerede også folk at den var så gammel en frøken..

Vi havde besøg af et hollands ægtepar der tager billeder/dagbog på alle deres rejser og de fik taget en masse billeder fra deres besøg i Faaborg undervejs fra Skandinavien og sydpå.

Kik under www.onzemooriereizen.nl og find dag 44 hvor parret er i Faaborg til veterandag.

Derudover havde vi besøg af en filmproducent fra Nordisk Film, der skulle lave optagelser på Sydfyn i september (bl.a Egeskov m.v.) som var interesseret i vort skib til enkelte optagelser primært med bovspydet i billedet. Han fik vor brochure og evt. ville en caster kontakte formanden for nærmere, hvis det blev aktuelt!!!!!!

Kort sagt en spændende dag
og vi ser frem til de næste arrangementer med Fyn Rundt og EM i OK joller samt Haabets humles introduktion på de lokale udskænkningssteder. Fra fredag den 21. juli kan foreningen levere A5-skilte som dette til opstilling på de restauranter og andre, der har lyst til at sælge Havets Humle til fordel for restaurering (…nåeh-ja) af den 117-årige faaborgenser.

Med Haabefulde hilsener fra sponsorgruppens Erik Kjær Sørensen og Peter Bonnesen